-
Кой може да се възползва от услугата?
Абонат на мобилна услуга на всеки оператор в България или фиксирана телефонна услуга на А1 България.
-
Трябва ли да съм клиент на А1, за да ползвам услугата?
Не е задължително да сте клиент на А1. Необходимо е да имате смартфон с операционна система с Android/iOS, ако сте в ролята на Управляващ и Android, ако сте в ролята на Защитен.
-
Искам да защитя мой близък от злонамерени и нежелани входящи обаждания, какво да направя?
Необходимо е да ползвате смартфон с операционна система Android или iOS и да изпълните следните лесни стъпки:
1. Изтеглете приложението A1 Guard от Google Play Store или Apple Store.
2. Изберете ролята на Управляващ и се регистрирайте в приложението.
3. Въведете номера на Вашия близък, който искате да защитавате.
4. След като той даде съгласието си да бъде защитаван, можете да администрирате входящите му обаждания.
-
Какви номера мога да защитавам като Управляващ?
Можете да въведете за управляване мобилни номера на всички национални оператори, ползващи устройства с операционна система Android или А1 фиксирани и мобилни номера.
-
Какво трябва да направи мой близък, ако иска да защитавам обажданията му?
Има две възможности::
1. Ако ползва Android устройство с подходяща версия, е необходимо и той да изтегли приложението A1 Guard и да избере да продължи с опция Защитен.
2. Ако ползва различно устройство или Андроид устройство без приложение, да се обади на безплатен номер 1441 и да въведе Вашия номер, последван от символ # като Управляващ. Тази опция е валидна само за клиенти на А1.
-
Платена ли е услугата?
Приложението А1 Guard не се заплаща. Необходимо е само да го изтеглите от Google play store или от Apple store.
Ползването на мобилен интернет, приемане на пренасочени обаждания, ползване на приложението в роуминг, са според условията на тарифния Ви план.
-
Свалих приложението и трябва да избера с каква роля да продължа - Управляващ или Защитен. Какво означава това?
Управляващият е в ролята на администратор на услугата. Той може да избере до 5 номера, които ще защитава със съответните настройки за входящите им обаждания. Ако изберете ролята на Защитен е небходимо да се съгласите Управляващият да администрира обажданията Ви.
-
Как ще разбера, че Защитеният от мен абонат е получил евентуално злонамерено обаждане?
За всички входящи обаждания, извън списъка с разрешени номера, е необходимо да се избере една от следните настройки: - могат да търсят Защитения, но със специална мелодия (валидно е за Android устройства с инсталирано приложение); - пренасочване на обажданията от Защитения към Управляващия номер - валидно е за А1 клиенти с услуги на абонаментен план; - блокиране на обажданията от непознатите номера и Защитеният да не разбира за тях. При всяка една от възможностите, Управляващият номер ще получи известие, че Защитаваният номер е търсен от номер, който не присъства в списъка с разрешени номера. Независимо от избраната настройка, всички входящи обаждания от неразрешени номера ще се виждат в списък с повиквания.
-
Аз съм в ролята на Управляващ номер на услугата. Как разбирам, че неразрешени номера са търсили Защитен от мен номер?
Имате две възможности за известяване - SMS нотификация или нотификация в самото приложение. Може да направите избора си през меню Настройки за известяване в приложението.
-
Колко номера мога да защитавам като Управляващ?
Можете да въведете до 5 номера, които да защитавате.
-
Колко Управляващи номера могат да защитават един и същ абонат?
Един и същ абонат може да бъде защитаван само от един Управляващ.
-
Какво представлява списъкът с разрешени номера?
Всички въведени номера в този списък могат свободно да се свързват със Защитения номер. Списъкът включва до 30 номера. Номерът на Управляващия е служебно добавен и не заема от 30-те позиции.
-
Веднъж въведени в разрешения списък, номерата могат ли да се изтриват или променят на следващ етап?
Да. Промени по списъка с разрешени номера могат да се правят само от Управляващият номер.
-
Има ли срок, в който Защитеният номер трябва да даде своето съгласие?
Да, необходимо е потвърждение до 48 часа. Aко този срок изтече, Управляващият номер трябва да заяви отново през приложението, че иска да защитава съответния номер.
-
Мога ли да въведа международен номер в списъка с 30-те разрешени номера?
Да, може. Необходимо е да бъде изписан със съотвения международен код.
-
Вече не желая да използвам услугата и приложението. Какво да направя?
Ако сте Управляващ е необходимо да премахнете Защитаваните номера, да деактивирате профила си през настройките в приложението, след което да го деинсталиратe. Ако сте Защитен, трябва да изберете опцията Отказ от защита от настройки на приложението. Ако не ползвате приложение, трябва да се обърнете към Управляващия Ви номер и да заявите отказ от услугата.
* Само деинсталирането на приложението не води до деактивиране на услугата.
-
Искам да активирам услугата на мой близък и да го защитя, но той не ползва смартфон. Възможно ли е?
Да, възможно е. В този случай, той задължително трябва да е клиент на А1, за да може да потвърди защитата си с обаждане на безплатен номер 1441.
-
Искам да активирам услугата на мой близък, който ползва предплатена услуга. Възможно ли е?
Да, възможно е за абонати на всички мобилни оператори в страната. При предплатени мобилни услуги функционалността за пренасочване на обаждането не е налична.
-
Аз съм Управляващ ползвател на услугата и получавам известия и пренасочени обаждания, когато непознат номер търси Защитен от мен номер. Заплащам ли за тези пренасочени обаждания и известия?
Известията са безплатни. Приемането на пренасочени обаждания на територията на България или в роуминг се таксуват според условията на тарифния Ви план.
-
Защитавам мой близък с услугата А1 Guard и получих злонамерено обаждане, сега на вас ли да подам сигнала?
Може да сигнализирате на единния номер за спешна помощ 112
-
Какво се случва с услугата при смяна на апарат?
Ако сте Управляващ номер, е необходимо да свалите приложението на новото устройство и да влезете в профила си с потребителско име и парола. Ако сте Защитен, е необходимо да изтеглите и инсталирате приложението отново, за да бъдете автоматично разпознат по телефонния Ви номер.
-
Защо не мога да се свържа с номер, който е Защитен?
Опитайте да се свържете с абоната по друг начин и го помолете да провери настройките на обажданията си. При опит за обаждане на Защитен номер с избрана опция за блокиране на обаждания, позвъняващият чува съобщение, че абонатът е защитен с A1 Guard.
-
Какво се случва с услугата при смяна на мобилен оператор на Управляващ и на Защитен номер?
Ако сте Управляващ, тогава се запазва защитата на въведените номера, но отпада опцията за пренасочване на обажданията, извън разрешения списък. Ако сте Защитен, тогава защитата се прекратява автоматично. Необходимо е повторно съгласие от страна на Защитения за администриране на обажданията от Управляващия номер.
-
Какво се случва в случай на смяна на собственост на защитен номер, който ползва услугата А1 Guard?
Необходимо е да се повтори процедурата по сдвояване между Управляващ и Защитен номер.
-
Моят телефон няма инсталирано приложение А1 Guard. Мога ли да използвам услугата без приложение?
Услугата А1 Guard може да се използва и без приложение, ако сте в ролята на Защитен и сте А1 абонат. Валидно е за ползватели на домашни телефони , обикновени телефони и за всякакви смартфони без инсталирано приложение.
-
Мога ли да съм Управляващ и да ползвам услугата без приложение?
Задължително условие е Управляващият абонат да има инсталирано приложение.
-
Как да потвърдя сдвояване с Управляващ номер, ако нямам инсталирано приложение?
Необходимо е да изпълните няколко бързи стъпки:
1. наберете безплатен кратък номер 1441
2. въведете номера на Управляващия абонат последван от символ # (диес).
3. прослушайте и потвърдете въведения номер с бутон 1
След обработване на заявката, Управляващият абонат ще получи потвърждение за успешното сдвояване и вече ще можете да ползвате А1 Guard като Защитен абонат.
-
Мога ли да ползвам А1 Guard с домашен телефон?
Aко сте абонат на А1 фиксиран телефон и сте в ролята на Защитен абонат, можете да се възползвате от услугата А1 Guard.
-
Моят домашен телефон е на стара Близу тарифа, мога ли да ползвам A1 Guard?
Услугата A1 Guard е валидна за ползване с A1 фиксирани телефони. Ако Вашият номер е на стара Близу тарифа, можете без проблем да го предоговорите с актуален А1 тарифен план и да ползвате А1 Guard.
-
Има ли изискване каква е версията на операционната система на телефона ми, за да ползвам А1 Guard?
За ползватели на Android е необходима версия 6.0 и нагоре, за IOS версия - 11.0.
-
Защитата от телефонни измами само за обаждания ли се прилага?
Услугата А1 Guard подпомага предпазването на абонати от входящи обаждания от неразрешени, незададени предварително номера, които могат да бъдат потенциални измами.
-
Ако имам други въпроси, как мога да получа повече информация?
Можете да посетите уеб сайт www.a1guard.bg или да се свържете с наш сътрудник на *88 или 088 123.
-
Необходимо ли е телефонът, който ползвам, да има включен мобилен интернет в тарифата?
Ако нямате Wi-Fi мрежа Ви е необходим мобилен интернет, за да изтеглите приложението A1 Guard, както и за да ползвате функционалностите му.
-
Мога ли да ползвам А1 Guard, ако смартфонът ми е Huawei с операционна система Harmony OS?
Използването на приложението A1 Guard е възможно само с устройства с операционна система Android и IOS . Ако устройството ви е с OS Harmony, можете да ползвате услугата като Защитен с потвърждаване през кратък номер 1441.