Моля, изберете офертата при закупуване на този апарат / тарифен план:
Нова услуга Преподписване / Смяна на план Пренос на номер от друг оператор А1 предплатена услуга към абонамент
ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА ЕЛЕКТРОНEН ПОРТФЕЙЛ A1 WALLET
Настоящите Общи условия се отнасят до използването на платежни услуги, предоставяни чрез мобилното приложение A1 Wallet – приложение, позволяващо издаване на платежни карти, извършване на плащания посредством дигитализиране на платежна карта чрез MDES (MasterCardDigitalEnablement Service) на мобилно устройство с оперативна система Android и iOS, откриване и водене на платежни сметки в лева на физически лица, кредитни преводи от и към такива платежни сметки, поддържане на виртуален портфейл за карти за лоялност, интерактивно разглеждане на оферти и други. Подробно описание на платежните услуги, предлагани от „Пейнетикс”АД чрез A1 Wallet, се намира по-долу в Раздел „Платежни и свързани с тях услуги, предлагани от Пейнетикс чрез Електронен портфейл A1 Wallet”.
Изрично Ви уведомяваме, че настоящите Общи условия се прилагат към всички функционалности, които A1 Wallet предоставя, във връзка с предлаганите услуги от „Пейнетикс” АД, като при добавяне на нови услуги, настоящите Общи условия ще бъдат съответно допълвани, по реда, посочен по-долу.
Необходимо е да прочетете внимателно тези Общи условия и да запазите копие от тях за Вашия архив. Можете да искате от нас по всяко време копие от настоящите Общи условия, както и от приложимите тарифи за такси и текущи лимити и/или извлечение за последните трансакции, извършени чрез Вашия A1 Wallet.
Тези Общи условия уреждат съдържанието на договора между Вас, в качеството на потребител на електронен портфейл A1 Wallet, от една страна и от друга страна, „Пейнетикс” АД, в качеството на дружество за електронни пари, действащо чрез своя регистриран представител „A1 България” ЕАД, което е и лице, отговарящо за разработката, техническата поддръжка и експлоатация на A1 Wallet.
Те съдържат важна информация, която може да засегне правата Ви и възможността Ви да възстановите Вашите средства, предоставени на „Пейнетикс”АД за изпълнение на платежни услуги. Настоящите общи условия имат значение на рамков договор по смисъла на ЗПУПС.
Чрез инсталирането и активирането на A1 Wallet на своето мобилно устройство Вие приемате и се съгласявате да спазвате настоящите Общи условия. Съгласието Ви с настоящите Общи условия се дава по електронен път чрез Ваше електронно изявление. Инсталирането и активирането на A1 Wallet на Вашето мобилно устройство, по реда, посочен в приложението, ще има значението на електронен подпис по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, като приемайки тези Общи условия, Вие се съгласявате, че правната сила на така положения Ваш електронен подпис е равностойна на тази на саморъчен подпис.
В тези Общи условия:
„ПЕЙНЕТИКС” означава „Пейнетикс“ АД, със седалище и адрес на управление: гр. София, община Столична, район „Лозенец”, бул. „Джеймс Баучер” № 76А, партер, вписано в търговския регистър, воден от Агенция по вписванията, с ЕИК 131574695. Пейнетикс АД е дружество за електронни пари, което притежава лиценз за извършване на дейност като дружество за електронни пари, издаден от Управителния съвет на Българската народна банка с решение № 44 от 11.04.2016 г. и е вписано в регистъра, воден от Българската народна банка, който може да бъде намерен тук:
https://www.bnb.bg/PaymentSystem/PSPaymentOversight/PSPaymentOversightRegisters/index.htm. Пейнетикс извършва дейност по издаване и разпространение на електронни пари и по предоставяне на платежни услуги по член 4, т.1, т.3, т.4, б.”б”, т.5, и т.6 от ЗПУПС. Българската народна банка осъществява надзор над дейността на Пейнетикс.
„А1 БЪЛГАРИЯ“ означава „А1 България“ ЕАД, със седалище и адрес на управление: гр. София – 1309, ул. „Кукуш“ № 1, вписано търговския регистър, воден от Агенция по вписванията, с ЕИК 131468980, което е: (a) регистрирано от Българска народна банка като представител на Пейнетикс по член 19 от Закона за платежните услуги и платежните системи и (б) осигурява разработката, поддръжката и експлоатирането на A1 Wallet.
„ФАЙЪР” означава „ФАЙЪР“ АД, със седалище и адрес на управление в гр. София, бул. Джеймс Баучер 76А, ет. Партер, вписано в търговския регистър, воден от Агенция по вписванията, с ЕИК 203617076. Файър е доставчик на технически услуги за А1 България, който подпомага предоставянето на платежни услуги, без да влиза във владение на средствата, които трябва да бъдат прехвърлени, включително чрез създаване и поддържане на фронт-енд система и мобилно приложение, предоставяне и поддръжка на терминали и устройства, използвани за платежни услуги, с изключение на услугите за иницииране на плащания и информационни услуги за сметки.
„Ние“, „нас“ или „наш“ означава Пейнетикс самостоятелно и/или Пейнетикс, действащо чрез А1 България, в зависимост от контекста.
„A1 Wallet“ или „Приложението“ означава мобилно приложение за Android и iOS, чрез което можете да използвате услугите, описани в настоящите Общи условия, което може да бъде изтеглено безплатно от електронните магазини GooglePlay,AppStore и/или AppGallery и което, когато е инсталирано на мобилното устройство, осъществява връзката на потребител на платежна услуга и Системата Пейнетикс.
„Системата Пейнетикс” или „Електронният портфейл A1 Wallet” означава он-лайн система, създадена, оперирана и поддържана от Пейнетикс, за издаване на електронни пари, издаване и управление на платежни карти, откриване и водене на платежни сметки, извършване на платежни операции, включително, изпълнение на кредитни преводи, приемане на плащания, и свързаните с това събиране и обмен на данни, която е достъпна през мобилно приложение (A1 Wallet). Пейнетикс има пълни и изключителни права на интелектуална собственост върху цялата система.
„Платежни и свързани с тях услуги, предлагани от Пейнетикс чрез електронен портфейл A1 Wallet“” означава:
„Неплатежни услуги, предлагани чрез „A1 Wallet“ означава:
„Електронни пари“ означава номиналната стойност на предоставените от Вас парични средства, които се съхраняват в електронна форма, включително магнитна форма в информационната система на Пейнетикс. Електронните пари се издават чрез вписване по сметката Ви в Пейнетикс на техния притежател, тяхната сума, датата на издаване и други данни в регистъра за електронни пари, съхраняван в информационната система Пейнетикс. Издадените електронни пари могат да се използват за платежни операции чрез Пейнетикс карта или чрез Вашата Пейнетикс сметка до техния лимит за срока на валидност на Картата и могат да бъдат зареждани или презареждани, или изкупени обратно от Вас.
„Пейнетикс сметка“ означава платежна сметка, водена от Пейнетикс на Ваше име, която може да използвате за изпълнението на платежни операции и:
- която може да е свързана с Вашата платежна карта;
- по която се извършва зареждане на суми в съответствие с раздел II от настоящите Общи Условия и от която се извършват платежни операции в съответствие с раздел III от настоящите Общи Условия;
За клиенти - физически лица, регистрирани в A1 Wallet до 17.03.2020 г. /включително/ Пейнетикс сметката е сметка за електронни пари, по която се съхраняват и отчитат електронни пари;
За клиенти - физически лица, регистрирани в A1 Wallet след 17.03.2020 г. Пейнетикс сметката е платежна сметка, различна от сметка за електронни пари, по която се отчитат пари по сметка;
„Платежна операция“ означава действие, предприето от клиент на Пейнетикс или на друг доставчик на платежни услуги, по внасяне, прехвърляне или теглене на средства от/към платежна сметка или чрез платежна карта, включително, POS операция, интернет операция или P2P операция/плащане чрез QR код.
„POS операция“ означава платежна операция, инициирана от Вас чрез Вашето мобилно устройство за закупуване на стоки или услуги в обект за продажба на търговец.
„Интернет операция“ означава платежна операция, инициирана от Вас за покупка на стоки или услуги в интернет чрез уебсайт на търговец, като се използват данните на Вашата Пейнетикс карта.
„P2P операция“ означава платежна операция, инициирана от Вас за прехвърляне на средства от Вашата Пейнетикс сметка в сметка в Пейнетикс на друг потребител. P2P трансакциите над 25 лева са достъпни само след въвеждане на А1 PIN или полагане на пръстов отпечатък или лицево разпознаване.
„А1 PIN“ означава уникалния личен идентификационен номер, който сте задали за Вас като част от инсталационния процес.
„PIN за физическа карта“ означава уникален личен идентификационен номер, представляващ комбинация, състояща се от цифри и представляващ номер на оправомощения държател на физическата карта, известен само на него, определен първоначално от оправомощения държател единствено за съответната Физическа карта и свързан с нея, служещ за идентифицирането на оправомощения държател чрез въвеждане от клавиатурата на терминалното устройство АТМ и ПОС при извършване на операциите с физическата карта.
„Плащания чрез QR код“ означава платежна операция, при която А1 Wallet потребител генерира QR код, който може да бъде сканиран от друг A1 Wallet потребител, с цел прехвърляне на средства от сметки в приложението. Всеки потребител може да генерира собствен QR код, за да получи сума от други потребители.
„Платежно нареждане“: всяко нареждане от клиент /платец/ към Пейнетикс, с което се разпорежда изпълнението на Платежна операция. Платежното нареждане може да бъде дадено на хартиен носител или по електронен път.
„Кредитен превод“: национална или презгранична платежна услуга за заверяване на платежна сметка на получателя посредством една или няколко платежни операции, извършвани по платежна сметка на платеца от доставчика на платежни услуги, който води платежната сметка на платеца, въз основа на дадено от платеца нареждане.
„Пейнетикс карта“ или „Карта“ означава платежна дебитна или предплатена Виртуална карта или дебитна или предплатена Физическа карта, издадена от Пейнетикс на Ваше име, която е свързана с Вашата Пейнетикс сметка. Детайли относно Вашата Пейнетикс карта може да видите в A1 Wallet.
„Дебитна Пейнетикс карта“ е вид платежна карта, представляваща вид персонализиран платежен инструмент, който се използва многократно за идентификация на оправомощения ползвател на платежни услуги и за отдалечен достъп до Вашата Пейнетикс сметка, различна от Пейнетикс сметка за електронни пари, с който могат да се извършват платежни и справочни операции.
„Предплатена Пейнетикс карта“ е вид персонализиран платежен инструмент, върху който се съхраняват електронни пари или който осигурява отдалечен достъп до Вашата Пейнетикс сметка за електронни пари, и с който се извършват платежни операции.
За клиенти - физически лица, регистрирани в A1 Wallet до 17.03.2020 г. /включително/ Пейнетикс картата е предплатена Виртуална или Физическа карта, чрез която се осигурява отдалечен достъп до Пейнетикс сметка за електронни пари.
За клиенти - физически лица, регистрирани в A1 Wallet след 17.03.2020 г. Пейнетикс картата е дебитна Виртуална или Физическа карта, чрез която се осигурява отдалечен достъп до Пейнетикс сметка, различна от платежна сметка за електронни пари.
„Виртуална карта“ означава дебитна или предплатена Пейнетикс карта, издадена от Пейнетикс, с БИН и логото на картова организация, достъпна посредством Приложението и чрез която могат да бъдат извършвани плащания в Интернет среда. A1 Wallet предоставя възможност на всички потребители, които са заредили пари в A1 Wallet да получат безплатно дебитна или предплатена Виртуална карта за сигурни плащания в интернет.
За клиенти - физически лица, регистрирани в A1 Wallet до 17.03.2020 г. /включително/ Виртуалната карта е предплатена Пейнетикс карта, издадена от Пейнетикс, с БИН и логото на картова организация, достъпна посредством Приложението и чрез която могат да бъдат извършвани плащания в Интернет среда. A1 Wallet предоставя възможност на всички потребители, които са заредили пари в A1 Wallet да получат безплатно предплатена Виртуална карта за сигурни плащания в интернет.
За клиенти - физически лица, регистрирани в A1 Wallet след 17.03.2020 г. Виртуалната карта е дебитна Пейнетикс карта, издадена от Пейнетикс, с БИН и логото на картова организация, достъпна посредством Приложението и чрез която могат да бъдат извършвани плащания в Интернет среда. A1 Wallet предоставя възможност на всички потребители, които са заредили пари в A1 Wallet да получат безплатно дебитна Виртуална карта за сигурни плащания в интернет.
„Физическа карта A1“ означава дебитна или предплатена Пейнетикс карта на физически носител - пластика за контактно и безконтактно плащане и плащане с ЧИП и ПИН и е платежен инструмент, издаден от Пейнетикс, с БИН и логото на картова организация, лого на А1 и лого на издателя, с дата на валидност, персонализиран със защитни характеристики, като например PAN, PIN и CVC и използван за плащания на POS, или в Интернет среда, или за теглене на пари в брой на ATM, даващ възможност на картодържателя да подава платежни нареждания за платежни операции. Картата е платежен инструмент, свързан с Приложението и предоставя достъп до Пейнетикс сметка. Потребителят на приложението има възможност да закупи тази карта към своята Пейнетикс сметка.
За клиенти - физически лица, регистрирани в A1 Wallet до 17.03.2020 г. /включително/ „Физическа карта A1“ означава предплатена Пейнетикс карта на физически носител - пластика за контактно и безконтактно плащане и плащане с ЧИП и ПИН и е платежен инструмент, издаден от Пейнетикс, с БИН и логото на картова организация, лого на А1 и лого на издателя, с дата на валидност, персонализиран със защитни характеристики, като например PAN, PIN и CVC и използван за плащания на POS, или в Интернет среда, или за теглене на пари в брой на ATM, даващ възможност на картодържателя да подава платежни нареждания за платежни операции. Картата е платежен инструмент, свързан с Приложението и предоставя достъп до Пейнетикс сметка за електронни пари. Потребителят на приложението има възможност да закупи тази карта към своята Пейнетикс сметка за електронни пари.
За клиенти - физически лица, регистрирани в A1 Wallet след 17.03.2020 г. „Физическа карта A1“ означава дебитна Пейнетикс карта на физически носител - пластика за контактно и безконтактно плащане и плащане с ЧИП и ПИН и е платежен инструмент, издаден от Пейнетикс, с БИН и логото на картова организация, лого на А1 и лого на издателя, с дата на валидност, персонализиран със защитни характеристики, като например PAN, PIN и CVC и използван за плащания на POS, или в Интернет среда, или за теглене на пари в брой на ATM, даващ възможност на картодържателя да подава платежни нареждания за платежни операции. Картата е платежен инструмент, свързан с Приложението и предоставя достъп до Пейнетикс сметка, различна от сметка за електронни пари. Потребителят на приложението има възможност да закупи тази карта към своята Пейнетикс сметка, различна от сметка за електронни пари.
„Виртуален портфейл за карти за лоялност“ означава неплатежна услуга и функционалност на Приложението, която предоставя възможност за използване на Ваши карти за лоялност чрез предоставяне на номер на карта за лоялност, издадена от търговци или търговски вериги, които оперират на територията на Република България, във вашия виртуален портфейл.
„Интерактивно разглеждане на оферти“ означава неплатежна услуга и функционалност на Приложението, която предоставя възможност да разглеждате оферти от търговци или търговски вериги, по интерактивен начин.
Услугите „Виртуален портфейл за карти за лоялност“ и „Интерактивно разглеждане на оферти“ се предоставят от А1 България.
„Такси“ означава таксите, които дължите по силата на настоящите Общи Условия, във връзка с използването на предвидените в тях услуги. Всички Такси са посочени в приложение "Пейнетикс такси и лимити", което е неразделна част от настоящите Общи Условия.
„MDES“ означава дигитализиране на карта в мобилно устройство на Потребителя за извършване и получаване на плащания. Платформата MDES дава възможност за извършване на сигурни безконтактни плащания и плащания в приложения.
„Мобилно устройство“ означава преносимо мобилно устройство, което поддържа NFC и работи на Android 5.0 OS или по-нова версия, или iOS.
„Предварително зареден кредит“ означава всяка сума, предварително заредена от нас по наша преценка и с промоционална цел по Вашата Пейнетикс сметка.
„Политика за поверителност“ означава политиката за поверителност на Пейнетикс и Файър, която заедно с настоящите Общи условия описва условията, при които всички лични данни, които събираме от Вас, или които ни предоставяте, ще бъдат обработени, обработвани и споделяни от нас.
„Идентификационно ниво 1“ означава процедура за идентификация, която изисква най-малко: за български граждани: представяне на лична карта/паспорт и заснемане на лицето, заедно с представения документ за самоличност в реално време, а за граждани на държава членка от Европейския съюз: представяне на паспорт/лична карта и банково извлечение или друг идентификационен документ, както и заснемане на лицето, заедно с представения документ за самоличност в реално време. Идентификацията се извършва с автоматизирана система https://shuftipro.com/, а при необходимост данните могат да бъдат проверени и от служител на Пейнетикс.
„Идентификационно ниво 2“ - означава процедура, в рамките на която, в зависимост от вида и размера на определена платежна операция и оценката на риска, Пейнетикс има право да изисква по своя преценка от А1 потребителя допълнителни документи и декларации, включително декларация за произход на средства, като условие за извършване на платежната операция.
„Искане за обратно изкупуване“ означава искане от Вас да получите обратно закупените от Вас Електронни пари по Вашата Пейнетикс сметка за електронни пари, в съответствие с раздел XIII от настоящите Общи Условия.
„Общи условия“ означава настоящите Общи условия и включва нашата тарифа за такси, която можете да намерите в приложението "Пейнетикс такси и лимити" чрез Вашия A1 Wallet или на интернет страницата на А1 България – www.a1.bg . Политиката за поверителност важи за отношенията между нас, но не е част от Общите Условия.
„Трансакция“ означава всяка трансакция, която може да бъде извършена от Вашата Пейнетикс сметка/Пейнетикс карта, включително платежна операция и/или операция за обратно изкупуване.
„Toкъни“ означава номера на картите, които мобилните устройства използват вместо номера на картата, отпечатан върху пластиката. MDES потвърждава трансакцията, декриптирана от токъна обратно към номера на картата и го препраща на издателя за оторизация.
„Лимити“ означават ограничения за ползване, които важат за Вашата Пейнетикс карта и Вашата Пейнетикс сметка, които са част от настоящите Общи Условия и които са посочени в приложение "Пейнетикс такси и лимити", което можете да намерите чрез Вашия A1 Wallet , или на уебсайта на А1;
„А1 Wallet потребител“, „Потребител“, „Вие“ или „Ваш“ означава физическото лице, което е идентифицирано, че е изтеглило и инсталирало A1 Wallet, и което се е регистрирало в Приложението с пълното си име, професионална дейност, имейл адрес и мобилен телефонен номер;
„Терминално устройство ATM“ (Automated Teller Machine) е банкомат - устройство за теглене на пари в брой, плащане на услуги, извършване на преводи между сметки, извършване на справочни и други платежни и неплатежни операции.
„Картова организация“ означава Mastercard International (“Mastercard”), VISA Europe (“VISA”) или всяка друга асоциация или организация, поддържаща система за картови разплащания, приложими по настоящите Условия, включително всеки филиал, дъщерно дружество или правоприемник на който и да е от тях, в който Пейнетикс притежава членство и има право да издава Карти и да приема плащания, включително чрез Карти, приемани от тази картова организация.
„Забранена трансакция“ означава всяка от следните Видове сделки:
Запазваме си правото да добавяме и други категории забранени трансакции, като добавяме такива категории или към тези Общи условия или в отделен документ, публикуван на уебсайт: https://wwwpaynetics.digital.
„Писмено“ включва и имейли. Когато използваме думите "писмен" или "писмена форма" това включва и изявления, направени чрез имейли.
„ЗПУПС“ означава Закон за платежните услуги и платежни системи
(а) предоставите Вашите лични данни и документи, необходими за Вашата идентификация;
(б) зададете А1 PIN;
(в) прочетете и приемете настоящите Общи Условия и
(г) въведете код за активация, изпратен на телефонния номер, въведен по време на регистрацията.
Ако не сте изпълнили някоя от стъпките, посочени в (a) до (г) по-горе, не можете да завършите процеса на активация на A1 Wallet;
Да изпълните изискванията за идентификация за откриване на Пейнетикс сметка и издаване на Пейнетикс карта. Не е допустимо да използвате пълномощник и/или трето лице при регистрацията си и използването на A1 Wallet.
Независимо от факта, че сте инсталирали A1 Wallet, няма да се считате за "допустим" да имате Пейнетикс карта и Пейнетикс сметка, освен ако:
(а) имате постоянно пребиваване в държава членка на Европейския съюз и
(б) сте на възраст поне 18 години и имате правоспособност да сключвате правно-обвързващ договор, и
(в) сте преминали всички наши изисквани идентификационни процедури и проверки за допустимост и сигурност, и
(г) сте ни предоставили валиден и функционален имейл адрес и телефонен номер, и
(д) нямате предишна Пейнетикс карта, която е закрита едностранно от нас, и
(е) не сте в нарушение на тези Общи условия.
Не може да приемем регистрацията Ви, ако не сте „допустим“, тоест не отговарят на описаните по-горе условия. Ако не сте „допустим“, моля незабавно да се откажете от всички опити да се регистрирате при нас.
Ние ще прегледаме заявката Ви за използване на A1 Wallet колкото е възможно по-скоро, а Вашата Пейнетикс сметка и Пейнетикс карта ще бъдат в състояние на „обработва се“, докато не приключим с проверката ни и не активираме Вашата Пейнетикс сметка и Пейнетикс карта. Също така, имаме право да отхвърлим заявката Ви за използване на A1 Wallet по наше свободно усмотрение.
В периода на разглеждане на заявката Ви за използване на A1 Wallet или по всяко време в бъдеще, във връзка с Вашата Пейнетикс сметка и Пейнетикс карта, включително за целите на предотвратяване на измами и/или изпиране на пари:
(а) може да Ви помолим да представите писмени доказателства, за да докажете самоличността си, адреса си, произхода и/или източниците на финансиране на средствата за зареждане на Вашата Пейнетикс сметка и Пейнетикс карта; и
(б) можем да извършваме проверки/верификация на самоличността Ви по електронен път директно или чрез използване на подходящи трети лица, като доставчици на услуги за проверка на самоличността.
Когато извършваме проверки/верификация на самоличността Ви, Ваша лична информация може да бъде разкрита пред трети лица, които са сертифицирани да извършат подобни проверки/верификация по надлежния ред от съответния компетентен орган. Тези проверки са проверки на самоличността и следователно няма да окажат неблагоприятно въздействие върху Вашия кредитен рейтинг. Въпреки това, тези трети лица могат да направят запис на съответната информацията, която може да остане в архива им като доказателство, че е извършена проверка за проверка на самоличността.
Нашето приемане на заявката Ви за използване на A1 Wallet ще стане, когато Ви изпратим уведомление в профила на приложението, че успешно сте преминали процедурите ни по идентификация и проверка, от който момент ще се счита, че има договор между Вас и нас, който договор ще е със срок на валидност: три години и същия ще бъде подновен автоматично за нови три години, ако клиента не заяви изрично желанието си да се прекрати договора един месец преди изтичането срока на договора.
Необходимо е незабавно да актуализирате личните си данни, ако се промени Вашето име, адрес, данни относно документ за самоличност, имейл адрес, номер на мобилен телефон, платежна карта или информация за банкова сметка или професионална дейност. Измененията в тези данни имат сила по отношение на нас, само от момента, в който сме били писмено уведомени за тях от Вас. Ние няма да носим отговорност за вреди, произтичащи от пропуска Ви да го направите.
Подробни инструкции за това как да заредите своята Пейнетикс сметка са посочени в A1 Wallet.
(а) използване на Ваша кредитна карта; или
(б) използване на Ваша дебитна карта / предплатена карта.
(в) чрез кредитен превод, съгласно правилата на Раздел VII
Получените по този начин средства ще бъдат кредитирани по Вашата Пейнетикс сметка незабавно след получаване на средствата от нас.
Ако в резултат на операция по зареждане се превишават едно или повече от ограниченията, посочени в приложение "Пейнетикс Такси и лимити", операцията няма да бъде одобрена.
Ако в резултат на операция по зареждане се превишават едно или повече от ограниченията, посочени в приложение "Пейнетикс Такси и лимити", в зависимост от случая, операцията няма да бъде одобрена преди преминаване на Идентификационно ниво 2 или операцията ще бъде отхвърлена.
Ние си запазваме правото да откажем да приемем конкретна операция по зареждане или да деактивираме определен метод за зареждане без предизвестие до Вас, с цел предотвратяване на измами, пране на пари или всякаква друга незаконна дейност.
Ние ще Ви таксуваме с Такса за зареждане всеки път, когато извършвате операция по сметката, за която се дължи такава такса, съгласно приложението "Пейнетикс Такси и лимити". Размерът на тази такса за зареждане може да се променя в течение на времето съгласно раздел XVII от настоящите Общи Условия. Текущите ставки на таксите могат да бъдат намерени в приложението "Пейнетикс Такси и лимити", което е достъпно чрез Вашия A1 Wallet, или на уебсайта на A1 България.
III. Използване на Вашата Пейнетикс сметка и Пейнетикс карта
- Ако не е уговорено друго между нас и Вас, нареждане за кредитен превод от Вашата Пейнетикс сметка към друга Пейнетикс сметка се изпълнява незабавно при получаване на нареждането в Пейнетикс, при наличие на достатъчно средства по Пейнетикс сметката на платеца.
- Пейнетикс, като доставчик на платежни услуги на платеца, осигурява заверяването на платежната сметка на доставчика на платежни услуги на получателя, ако е различен от Пейнетикс, със сумата на платежната операция до края на следващия работен ден след момента на получаване на платежното нареждане. Получените нареждания след 15 часа на работния ден или получени в неработен ден, се считат за получени на следващия работен ден.
-При Кредитни преводи, наредени във Ваша полза, Вашата Пейнетикс сметка се заверява в деня, в който сумата е получена по сметка на Пейнетикс, като доставчик на платежни услуги на получателя. Ако сумата е получена по сметка на Пейнетикс, след 15 часа на работен денили в неработен ден, се смята, че е получена на следващия работен ден.
(а) за получаване на плащания в брой в нарушение на нормативните ограничения в тази област и посоченото в настоящите Общи условия (или за подпомагане на други в такава дейност);
(б) в противоречие с приложимите законови или подзаконови нормативни актове, включително, без ограничение, тези, които се отнасят до пране на пари, измама, престъпна дейност, финансови услуги или защита на потребителите;
(в) във връзка със сделка, която е забранена сделка съгласно настоящите Общи Условия; или за търговски или бизнес цели.
(а) при кредитни преводи - попълните платежно нареждане за кредитен превод в приложението като изберете бутон „изпращане на пари, после изберете бутон ”кредитен превод” и попълните данните за IBAN номер на Вашата Пейнетикс сметка, име (наименование) на получателя; международен номер на банкова сметка (IBAN) на получателя, сума на платежната операция, валута на платежната операция, дата за изпълнение, основание (информация за получателя), допълнителни пояснения и потвърдите платежното нареждане като въведете A1 PIN (нещо, което само Вие знаете) или положите пръстов отпечатък върху сензора на телефона си (нещо, което е само Ваша характерна особеност), или извършите лицево разпознаване чрез телефона си (нещо, което е само Ваша характерна особеност). За да извършите успешно кредитен превод, Вие трябва да сте преминали успешно съответното необходимо идентификационно ниво и да имате активна сметка с IBAN в Пейнетикс;
(б) при P2P операции над 25 лева/плащания чрез QR код -изберете данните на сметката в Пейнетикс, по която искате да прехвърлите средства (по мобилния номер на съответния притежател на сметката или чрез сканиране на QR код генериран от потребителя, по чиято сметка ще се извърши преводът) и потвърдите платежното нареждане като въведете A1 PIN (нещо, което само Вие знаете) или положите пръстов отпечатък върху сензора на телефона си (нещо, което е само Ваша характерна особеност), или извършите лицево разпознаване чрез телефона си (нещо, което е само Ваша характерна особеност). За да извършите успешно трансакция P2P, Вие и получателят на плащането трябва да сте преминали успешно съответното необходимо идентификационно ниво и да имате активни сметки в Пейнетикс. В случай, че получателят на превода при P2P транзакция няма активна Пейнетикс сметка, даденото от Вас платежно нареждане няма да бъде изпълнено, докато получателят на превода не получи активна Пейнетикс сметка, като сумата на превода, заедно с дължимите такси, ако има такива, ще бъде блокирана по Вашата Пейнетикс сметка. В случаите по предходното изречение получателят на превода, ако е възможно, ще бъде поканен да извърши необходимите действия за активиране на негова Пейнетикс сметка с цел получаване на сумата по превода, като по Ваше искане или ако в срок от 3 дни от получаване на платежното Ви нареждане получателят на превода при P2P транзакция няма активна Пейнетикс сметка, платежното Ви нареждане ще бъде отхвърлено и сумата на превода, заедно с дължимите такси ще бъде отблокирана от Вашата Пейнетикс сметка.
7.Можете да оттеглите или отмените съгласието си за дадена трансакция по всяко време, докато то бъде получено от нас. Съгласието за извършване на трансакция не може да бъде оттеглено (или отменено) от Вас, след като сме го получили. Когато между нас и Вас е уговорено плащането да бъде изпълнено на определен ден, можете да отмените платежното нареждане най-късно до края на работния ден, предхождащ договорения ден за плащането.
(а) за POS трансакции и Интернет операции - към момента, в който получим инструкцията за плащане от търговеца;
(б) за кредитни преводи/P2P трансакции/плащания чрез QR код - в момента, в който получим инструкцията за плащане/платежно нареждане от Вас чрез приложението A1 Wallet; и
(в) за искания за обратно изкупуване - към момента, в който получим искането от Вас в съответствие с раздел XIII, т.2 от настоящите Общи Условия.
1.Ние можем по всяко време да преустановим, ограничим или деактивираме A1 Wallet или Пейнетикс карта, или да спрем или ограничим достъпа до Вашата Пейнетикс сметка, или да откажем да издадем или заменим A1 Wallet или карта, поради причини, свързани със следното:
(а) ние сме загрижени за сигурността на приложението A1 Wallet или на Пейнетикс картата, която сме Ви издали;
(б) знаем или подозираме, че Вашия A1 Wallet, Вашата Пейнетикс карта или Вашата Пейнетикс сметка се използва по неразрешен, незаконен или измамен начин;
(в) трябва да го направим, за да се съобразим със закона на всяка приложима юрисдикция или с инструкциите, дадени от Картова организация;
(г) уведомени сме, че Вашето мобилно устройство е загубено или откраднато, както е описано подробно в раздел ХI; или
(д) ако договорът между нас е бил прекратен, както е описано подробно в раздел IX
(а) салдото, налично по Вашата Пейнетикс сметка по време на операцията е недостатъчно, за да покрие сумата на операцията и всички приложими такси;
(б) ние, по наше усмотрение, считаме, че действате в нарушение на настоящите Общи Условия или на приложимите закони, правила и разпоредби;
(в) считаме, че определена трансакция е потенциално подозрителна или незаконна; или
(г) поради грешки, неизправности (механични или други) или откази от страна на търговци, платежни оператори, картови мрежи или схеми за плащане, обработващи трансакции.
(д) не можем да удостоверим самоличността Ви;
(е) не изпълнявате разумни искания от нас за информация;
(ж) ако имаме причина да считаме, че сигурността на Вашата Пейнетикс сметка или Пейнетикс карта е била компрометирана по какъвто и да е начин или че Вие и / или всяко друго трето лице се опитвате да инициирате или вече са започнали незаконни/забранени/неразрешени трансакции чрез Вашата Пейнетикс сметка и / или карта Пейнетикс.
VII. Използване на услугите „Зареждане чрез кредитен превод“ и „Изпращане на пари по собствена платежна сметка“:
Потребителите могат да зареждат сметката си в приложението, като изпратят кредитен превод, включително банков превод, от своя платежна сметка, включително банкова сметка, обозначена с IBAN, към своя Пейнетикс сметка обозначена с IBAN.
Моля да имате предвид, че банката/доставчикът на платежни услуги, водещ платежната сметка, от която се прави преводът, най-вероятно има допълнителни такси, които събира за подобен тип услуги.
VIII. Използване на услугите „Виртуална карта“ и „Физическа карта“
а) към момента на даване на разрешението за изпълнение на платежната операция не е посочена нейната точна стойност, и б) стойността на платежната операция надвишава очакваната от Вас стойност с оглед на Вашите предходни разходи за подобни операции, условията на настоящите Общи условия, и други специфични за случая обстоятелства, като Вие не може да се позовавате на причини, свързани с извършена обмяна на валута, когато е приложен референтният обменен курс, уговорен с Пейнетикс. По искане на Пейнетикс трябва да представите доказателства относно наличието на условията по б.а) и б) по-горе.
В срок до 10 работни дни от получаването на искането Ви Пейнетикс Ви възстановява цялата сума на платежната операция или отказва възстановяването й, като посочва основанията за отказ и органите, пред които можете да направи възражение, ако не приемате изложените основания за отказ. Възстановяването включва цялата сума по изпълнената платежна операция, като вальорът за заверяване на Пейнетикс сметката Ви е не по-късно от датата, на която сметката Ви е била задължена със сумата на платежната операция.
IX . Прекратяване на договора и анулиране на Вашия A1 Wallet
- при нарушаване на разпоредбите на настоящите Общи условия;
- при неплащане или забавено плащане на дължими суми към нас;
- при смърт или настъпване на недееспособност на Потребителя;
- при непредоставяне на информация (изискана от нас в разумен срок), която е необходима за предоставяне на услугите по тези Общи условия;
- при използване на услугите от Приложението по начин, който нарушава правата на трети лица или предприемате каквито и да било действия, които биха могли да застрашат сигурността или да накърнят доброто име и репутацията ни;
- нарушавате или опитвате да нарушите защитата на Приложението (включително, но не само: да променяте или да опитвате да променяте всякаква информация, предприемате неупълномощени влизания, неоторизиран достъп или изтриване на данни, както и намеса в услугата, системата, хост или мрежа, всякакъв вид, спам, хакерство, фалшифициране на данни или други разрушителни или вредни действия или застрашаване на сигурността по какъвто и да е начин);
- при наличие на данни, че използвате услугите ни с измамна, незаконна или неетична дейност или позволявате на трето лице да направи това.
(а) да потвърдите самоличността си; и
(б) да получите остатъчното салдо в своя лична банкова сметка на Ваше име, като трябва да ни кажете коя Ваша сметка предпочитате.
Х. Защита на сигурността на Вашия A1 Wallet, Вашата Пейнетикс сметка и Вашата Пейнетикс карта
- трябва да се състои от четири цифри
- най-малко три цифри трябва да бъдат различни
- цифрите не трябва да се показват в цифров ред (например 1234 няма да се приемат като A1 PIN).
В случай, че Вашият PIN за Физическа карта А1 бъде въведен 3 (три) последователни пъти грешно, Вашата Физическа карта ще бъде блокирана и е необходимо да се свържете с с Нас на адрес support@а1-wallet.bg.
Ние имаме право да деактивираме всеки Ваш идентификационен код, парола или ПИН, независимо дали са избрани от Вас или са Ви предоставени от нас, по всяко време, ако по наше разумно мнение Вие не сте изпълнили някое от разпоредбите на тези Общи Условия.
Препоръчваме Ви да проверявате периодично историята на баланса по сметката Ви и Вашите трансакции чрез приложението A1 Wallet. Ние ще Ви предоставяме извлечение за скорошни трансакции чрез приложението A1 Wallet, като може да искате да запазите екранна снимка на това извлечение за Вашия архив. Вашето извлечение ще покаже:
(а) информация, свързана с идентифицирането на всяка трансакция;
(б) сумата на всяка трансакция, включително събраните такси, посочена във валутата, в която е била платена или дебитирана от Пейнетикс сметката Ви;
(в) където е приложимо, сумата на всяка трансакция след обмяна на валута (ако има такава); и
(г) за всяка трансакция - датата, на която Вашето нареждане е получено от нас, както е описано в раздел IV от настоящите Общи Условия.
Когато промените мобилното си устройство, трябва да излезете от профила си и да изтриете приложението A1 от "старото" мобилно устройство.
(а) Вашето мобилно устройство с Вашия A1 Wallet е било изгубено или откраднато, или
(б) някой друг има достъп до Вашия A1 Wallet, Пейнетикс сметка и/или Пейнетикс карта и услугите, предоставяни от него, или
(в) Вашите идентификатори на потребител, пароли, кодове или PIN на A1 или всяка друга информация за сигурността е известна или станала достъпна до трето лице, трябва да ни уведомите незабавно в писмена форма на имейл support@а1-wallet.bgили чрез чат услугата, налична в A1 Wallet, на разположение между 10:00 и 22:00(Източноевропейска часова зона) от понеделник до петък.
XII. Възстановяване на средства от неразрешени или неточно извършени трансакции
XIII. Обратно изкупуване на електронните пари, държани по Вашата сметка за електронни пари
(а) искате обратно изкупуване преди изтичане на срока на договора с нас;
(б) ако сте прекратил договора, съгласно настоящите Общи Условия преди уговорения срок на валидност; или след изтичане на една година след прекратяването на договора с нас.
VIV. Нашата отговорност
(a) всяка неразрешена трансакция, при която сте действали с измама или когато с умисъл или груба небрежност не сте използвали A1 Wallet и/или Вашата Пейнетикс Сметка или Пейнетикс карта в съответствие с настоящите Общи Условия (включително задълженията Ви за безопасно използване на A1 Wallet, Пейнетикс карта и Вашата Пейнетикс сметка, потребителски идентификатори, пароли, кодове и A1 PIN или друга информация, свързана със сигурността);
(б) всяка трансакция, която сме извършили в съответствие с информацията, която сте ни предоставил, когато се окаже, че предоставената ни от Вас информация е неправилна, неточна или невярна (въпреки че ще полагаме разумни усилия, за да възстановим средствата по тази трансакция);
(в) всяко необичайно или непредвидимо обстоятелство извън нашия контрол, когато не бихме могли да избегнем настъпването на неговите последици, въпреки полагането на разумни усилия за това;
(г) отказа на търговец да приеме Вашата карта Пейнетикс (чрез приложение A1 или по друг начин);
(д) неизправност на Вашето мобилно устройство или друго оборудване, софтуер или услуги, които са необходими за успешното техническо изпълнение на дадена операция и върху което нямаме контрол; или
(е) спазването на приложимите законови или регулаторни изисквания или указанията, дадени от Картова организация.
(а) прекъсване на дейността, което пряко или непряко е по причина от дейността или системата на трето лице; или
(б) загуба на приходи, репутация, пропуснати ползи или очаквани спестявания; или
(в) всяка загуба или вреда, която не произтича директно от нарушаването на настоящите Общи Условия от наша страна.
(г) качеството и количеството на стоки или услуги, закупени от Вас чрез A1 Wallet.
Ние си запазваме правото да организираме промоционални и бонусни програми за наши Потребители, да определяме параметрите за провеждане на промоцията, както и да ги променяме и прекратяваме по наше усмотрение, като не носим никаква отговорност спрямо потребителите на приложението.
XVI. Интелектуална собственост и защита на информацията
XVII. Промени в настоящите Общи условия
XVIII. Такси и лимити. Обменни курсовe
XIX. Вашите лични данни и детайли за контакт
С приемането на настоящите Общи условия Вие потвърждавате, че информацията, която ни предоставяте и ще ни предоставяте, е вярна, точна и актуална. С приемането на настоящите Общи условия Вие потвърждавате, че ще ни уведомите незабавно, като се свържете с нас на support@а1-wallet.bg , ако промените личните си данни. Можете също така да актуализирате своя адрес и данни за електронна поща, като следвате инструкциите в A1 Wallet. Ако се свържем с Вас във връзка с Вашия A1 Wallet, Вашата карта Пейнетикс или Вашата Пейнетикс сметка, ще използваме най-новите ни известни данни за контакт, които сте ни предоставили.
ХХ. Защита на данните и как използваме личната Ви информация
XXI. Прехвърляне на права
A1 България и/или Пейнетикс може, при спазване на всички установени нормативни изисквания, да прехвърли правата и задълженията си по настоящите Общи условия на друго дружество или лице (включително един на друг, ако е законно) по всяко време, като Вашите права съгласно настоящите Общи условия няма да бъдат засегнати. Вие нямате право да прехвърляте правата и задълженията си по настоящите Общи условия на друго лице или компания без нашето писмено съгласие.
XXII. Жалби
1.Ако имате оплакване относно платежната услуга A1 Wallet, моля да се обърнете към Пейнетикс, като използвате сервизния имейл support@а1-wallet.bg, за да можем да проучим обстоятелствата и да ви предоставим отговор. Ще се стремим да обработваме бързо и справедливо всички жалби, сигнали и молби, които получим във връзка с платежната услуга А1 Wallet. Пейнетикс ще се произнесе по всяка Ваша постъпила жалба в писмена форма на хартиен носител и/или чрез писмен отговор, изпратен на адреса на Вашата електронна поща, посочен пред нас /Вашия имейл, регистриран при нас/, като Пейнетикс ще Ви уведоми за решението си в срок до 15 работни дни от получаването на жалбата Ви. По изключение, ако не можем да се произнесем в срока по предходното изречение по независещи от нас причини, ще Ви изпратим отговор, в който ясно ще посочим причините за забавата, както и срока, в който ще получите решението ни по жалбата Ви, който срок няма да надвишава 35 работни дни от получаването на жалбата Ви.
2.Ако не уважим жалбата Ви относно платежната услуга A1 Wallet или ако не получите отговор в сроковете по т.1 по-горе, може да отнесете спора към секторната Помирителна комисия по платежни спорове към Комисията за защита на потребителите в България. Съдействието на секторната помирителна комисия може да бъде поискано след като спорът е отнесен за решаване от Пейнетикс и е налице решение – адрес: гр. София 1000, пл. Славейков № 4А, тел. 02/ 9330 589, интернет страница www.kzp.bg; e-mail: adr.els@kzp.bg . Когато спорът се отнася до договори за онлайн продажби или услуги за решаването му може да се може да се ползва Електронната платформа за онлайн решаване на потребителски спорове: http://ec.europa.eu/odr .
3.Ако имате жалба относно приложението А1 Wallet, ще трябва да се свържете с A1 България на support@а1-wallet.bg
XXIII. Спорове с търговци
Ако имате спорове относно покупки, направени чрез Вашата Пейнетикс карта или чрез Вашата Пейнетикс сметка чрез приложението A1 Wallet, трябва да ги уредите с лицето, от което сте закупили стоките или услугите. Ние не носим отговорност за качеството, безопасността, законността или какъвто и да било друг недостатък на всякакви стоки или услуги, закупени чрез приложението A1 Wallet. Не забравяйте, че след като сте използвали Вашата Пейнетикс карта Пейнетикс или Вашата Пейнетикс сметка, за да направите покупка чрез приложението A1 Wallet, не можем да спрем тази трансакция и Вие ни дължите съответните такси ако има такива.
XXIV. Частична недействителност
Ако някой съд или компетентен орган установи, че дадена разпоредба в настоящите Общи условия (или която и да е част от която и да е разпоредба) е невалидна, незаконна или неприложима, тази разпоредба (или част от нея) се счита за несъществуваща в необходимата степен, но валидността и приложимостта на другите разпоредби на настоящите Общи условия няма да бъде засегната.
XXV. Приложим закон и език
Тези Общи условия се уреждат от българското право и са предмет на изключителната юрисдикция на българските съдилища. За неуредените в настоящите Общи условия въпроси, свързани с платежни услуги, се прилага ЗПУПС и издадените актове за неговото прилагане.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
-от 18.03.2020 г. за потребители на A1 Wallet, регистрирани след 17.03.2020 г. и
-от 19.05.2020 г. за потребителите, регистрирани в A1 Wallet до 17.03.2020 г. /включително/) ;
- бъде направено уведомление в срок не по-малко от два месеца преди датата, на която е предложено промените да влязат в сила, и
- уведомлението бъде придружено информация къде може да бъде намерен текста на променените Общи условия и документа "Пейнетикс такси и лимити", и
- потребителите бъдат информирани, че могат да приемат или да отхвърлят измененията преди датата, на която е предложено да влязат в сила, и
- заедно с уведомлението „Пейнетикс” АД информира съответния потребител, че ще смята, че последният е приел промените в Общите условия, заедно с документа "Пейнетикс такси и лимити", освен ако уведоми „Пейнетикс”АД чрез един от методите за контакти, че не приема тези промени преди датата, на която промените влизат в сила, и
- „Пейнетикс” АД уведомява потребителите, че ако не приемат промените в Общите условия, заедно с документа "Пейнетикс такси и лимити", с уведомлението до Пейнетикс, че не приемат тези промени, направено по всяко време преди датата, на която е предложено промените да влязат в сила, тези потребители правят и изявление за прекратяване на договора си с Пейнетикс, без да носят отговорност за разноски и обезщетения.